sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Askeleita oman äärellä.

Hieno viikonloppu takana, opintiellä.
Ilmajoki tarjosi loistavat puitteet opiskelulle, kauniit Etelä-Pohojalaaset maisemat ja erittäin  korkea taso. Ensimmäiset askeleet sosiaalipedagogian mailmaan otettu ja se tuntui kovin omalta. Tulen oppimaan myös opiskelutovereiltani varmasti paljon, sillä sakki oli sen verta kirjavaa ja rautaisia ammattilaisia täynnä koko luokkahuone. Jouduin tutkiskelemaan itseäni todella ja tuomaan omat heikkoteni itselleni eteeni, jotta voin kasvaa ihmisenä, opettajana, opiskelijana. Erillaisuus on arvokasta ja myös minä yritän pitää kiinni noista sanoista, jotka olen teillekkin aikaisemmin jakanut.

Rickin kurssi oli taas aivan upea ja kun pääsin kotia, olin pakahtua omasta rohkeudestani..olenko minä sittenkin rohkea, jos tarvitaan? On mahtavaa antaa itsensä niin taitavan ja voimakkaan auktoriteetin käsiin. Eräs nainen teki liikkeen kädellä, jossa hän nosti minulle hattua kuvainnollisesti. Kiitos sinulle siitä, et varmastikkaan arvannut kuinka suuren ilon sen minulle tuotti.
Arvostetaan toisiemme töitä ja tekoja, antaa tekojen puhua puolestaan. Sanotaan kiitos ja arvostus ääneen.
On hienoa huomata kuinka paljon voimme itsellemme luvata ja jopa pitää niistä kiinni, jos todella tarvitsemme sitä mitä olemme itsellemme luvanneet. Tämä kirjoitukseni oli ensimmäinen askel oikeaan suuntaan ja kiitos edelleen voimaantumisesta loppu kesän kurssilaisille, meillä oli hienoja hetkiä Revonlahdella, Katjan ja Johannan hyvisä käsissä.

Lupaus,
Minä haluan seistä omilla jaloillani ja arvostaa itseäni, kehoani ja kaikkea ympärillä olevaa, luontoa, ihmisiä.

Otan ihmiset vastaan ihmisinä ja eläimet eläiminä.

En kanna harteillani asioita, joille en mahda juuri nyt mitään ja annan ajan olla minussa.

Annan itselleni luvan tuntea myös pahaa oloa, mutta muistan myös päästää siitä irti.

Jos haluan olla onnellinen, OLEN.
Ensimmäisiä yhteisiä askeleita, Onni & Minä

Voimaantunut, hevosista, ihmisistä.


Tämän tekstin bonggasin Katjan teksteistä ja se sopii erittäin hyvin tähän hetkeen ja sinetöi myös minun päätökseni ja lupaukseni olla ja saada olla onnellinen.

"Aikasi on rajattua, joten älä tuhlaa sitä elämällä jonkun muun elämää. Älä anna muiden ihmisten mielipiteiden peittää sinun omaa sisäistä ääntäsi. Ja tärkeimpänä: Ole rohkea ja seuraa sydäntäsi ja vaistojasi - ne tietävät jo, millaiseksi sinä todella haluat tulla. Kaikki muu on toissijaista."

-Steve Jobs-



Yllättynyt omasta rohkeudesta,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti