perjantai 22. kesäkuuta 2012

Odotusta ja paineita.

Otsakkeen sanat hyppäsi mieleeni, viime kuukaudet on olleet enemmän ja vähemmän asioiden odottelua, paineita ja niiden välissä tasapainoilua.

Äitiysloma on virallisesti alkanut minulla ja itseasiassa olen nauttinut siitä enemmän, kuin esikoistani odottaessa. Olen vähän rimpuillut asioiden kulun kanssa, mutta nyt totean rauhallisesti itselleni (jälleen kerran), että asiat menevät niin, kuten on tarkoitettu.
On ihanaa huomata, että raskausajallani, olen saanut paljon asioita tärkeysjärjestykseen ja se on selkeyttänyt ajatuksiani ja tuntojani monissa eri tilanteissa ja miettelöissä.
Tuli niin tarpeen, alkaa rauhoittumaan ja katsoa työn yli perhettä, ystäviä..hevosiakin. Olen antanut taas minun olla oma itseni enemmän ja todennut monta kertaa, etten koe itseäni opettajan roolissa täytenä, tarvitsen ympärilleni paljon muutakin. Rakastan ohjata, näyttää, havainnollistaa, olla apuna ja tukena, mutta opettajan titteliä en koe itselleni aidoimmaksi. On ollut antoisaa olla myös katsojana, kuuntelijana, ihan vain sivusta seuraajana. Varsat ovat syntyneet ja olemme onnekkaita, kun tammat hoitivat tilanteet rauhallisen luottavaisina. Hillasta on kuoritunut aikuinen hevonen, sen katse on muuttunut, se on kauniimpi, kuin koskaan.
On ihana huomata, kuinka oman kasvatin kanssa, myös kolmas polvi alkaa tuntumaan, näyttämään siltä, mitä olen ajatellut, suunitellut...

Hillan varsa, "Tinttara" syntyi 29.5.2012 keskellä kirkasta päivää. Mika soitti minulle, kun olin valmennuksissa ja voitte vain arvata kuinka nopeasti autolla pääsee Isolasta meille :)
Loikit, hypit, juokset, nautit täysin henkäyksin elämästä.
Olit heti jaloillasi ja sinusta näki, että tiesit mihin olit tullut.
Vahva oma tahto, pienhevoselle tyypillistä temperamenttiä ja tasapainoa. Liikkessäsi on balanssia ja kaikki liikkumisen helppouden määreet. Toivon löytäväni sinulle kodin, ihmisen, jossa koko potentiaali pääsisi oikeuksiin, vaakakupissa kuitenkin hyvä ja rakastava, huolehtiva koti painaa enemmän.
Vahva luonteesi on ihana asia, jonka huomasimme ensimmäisessä kavioiden vuolussa, seisot omilla jaloillasi, vähintäänkin yhtä vahvasti, kuin emäsi aikoinaan. Sinua on mahtava katsella, maa löytyy jalkojesi alta, silti hyppysi nousevat päivä päivältä korkeammalle.


Hilla & "Tinttara"

Juhannustaikoja tehtiin jo ennen aattoa ja Ilonalle syntyi kaunis tammavarsa 20.6.2012 alku yöstä. Kuten kuuluu, vanhat tammat tietävät, milloin on rauhallisin hetki. Rauhallisuus olikin vallannut koko tallin, kun menin tarkastuskäynnille yöllä ja varsa oli jo jalkeilla. Olin iloinen toisesta tammavarsasta ja siitä millaisen tunteen toit minulle. Rauhallisuus, kyyneliä ilosta ja huokaisu..ääneen.
Seuraat ihmistä, emääsi kaikessa tyyneydessä ja varmuudessa, ihan kuin yrittäisit kertoa, että sinä et ole lähdössä pian, meillä on aikaa yhdessä. Sinusta tulee iso, kookas fyysisesti ja suuri mieleltäsi. Sinä löydät ihmisen itsellesi, siitä olen varma.
Näen monta tulevaisuuden kuvaa, missä sinä voit olla osallisena, omalla järkähtämättömyydelläsi, sen olet emältäsi perinyt, isältäsi lempeyttä ja rakennetta.

Päivän ikäisen, Ilonan varsa <3


Esittäytymässä.
<3 <3























Yöunet meni siltä yöltä, kun huomasin alkaneeni miettimään omaa tulevaa synnytystäni, joka olisi jo aivan ovella myöskin. Uutta ihmeellistä elämää on kaikkialla, uusia raikkaita antoisia tuulia, ihmisiä ympärillä, rakkautta joka askeleella, ajatuksella.

Olen päättänyt olla liikaa miettimättä syksyä, työkuvioita, asettamatta itseeni turhia paineita ja haasteita. Toisen lapsen saaminen on minulle haasteena jo merkittävä. Vaikken vielä osaa kokonaan seisahtua, tiedän, että asiat loksahtavat niille tarkoitetuille urille, jossa perhe, minä olen ensimmäisenä...Minä haluan voida hyvin ja olla onnellinen ja nähdä nyt kaiken sen ympärilläni mitä olen yhdessä perheeni ja ystävieni kanssa rakentanut ja saanut aikaan, eloon.



Näen sinut, kun katsot.
Tunnen sinut, kun katson.





 Pian hevosen selkään, vain minuna, minun hevoseni kanssa.
 Minä olen onnnellinen ja tyytyväinen, jos niin itse päätän.
 Minulla on aikaa minulle,
 sitten olen eheämpi muille ja sinulle hevoseni.
 Sinua minulla on jo ikävä.







                       Ihanaa ja rauhallista Juhannauksen aikaa.




            Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti